De term internetmarketing is een verzamelnaam van alle marketingpraktijken die online, op het internet, plaatsvinden. Het doel van internetmarketing is het promoten van uw producten, diensten of merk via uw website, social media en met name zoekmachines (betaald en onbetaalde advertenties).
Doordat steeds meer bedrijven de overstap hebben gemaakt naar ‘online’ wordt het steeds belangrijker om uw online marketing activiteiten goed geregeld te hebben. Heeft u dit niet? Dan raakt u achter op uw concurrentie en gaan zij er met uw potentiële klanten vandoor.
Het doel van internet marketing is het binnenhalen van een conversie. Een conversie is een bezoeker die op uw website een belangrijke actie uitvoert. Heeft u een webshop, dan is het iemand die een aankoop doet. Heeft u een blog, dan is het iemand die zich daarop abonneert. Verkoopt u diensten, dan is het iemand die via een contactformulier een offerte aanvraagt. Biedt u cursussen aan, dan is het iemand die zich inschrijft voor de volgende cursusdatum. Door internetmarketing uit te voeren trekken er meer bezoekers naar uw website, waarbij het doel is dat die specifieke bezoekers ook gaan converteren. Het is dan ook niet vreemd dat internet marketing een bijzonder breed begrip is waar een groot aantal methoden onder vallen waaronder:
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine adverteren (SEA)
Social media marketing
Affiliate marketing
E-mail marketing
Remarketing
Conversie optimalisatie
Het succes van uw internetmarketing strategieën wordt direct beïnvloed door de kwaliteit van uw contentpagina’s. De Marketing Express is gespecialiseerd en gefocust op uw online groei. Laat geen kans liggen en weet zeker dat u er alles uithaalt, zonder er zelf veel tijd mee kwijt te zijn. De Marketing Express is een full-service online marketingbureau.
Wilt u snel meer leads binnenhalen? Dan zit u met online adverteren goed. Wij kunnen u helpen met het opzetten van bijvoorbeeld Google Ads campagnes. Binnen deze campagnes is het belangrijk de juiste zoekwoorden te achterhalen. Zoekwoorden waar uw doelgroep daadwerkelijk op zoekt. Aan de hand van de campagne-data kunnen uw advertenties iedere maand verder geoptimaliseerd worden. Goed geoptimaliseerde advertenties leveren veel meer op dan dat ze kosten. En dat is natuurlijk ook het doel!