Etaleuse - De Marketing Express Reeuwijk Column

Ik word etaleuse!

Een eigen bedrijf beginnen, dat is eeeeeng!

Niet alleen het feit dat je je vastigheid achterlaat en het diepe inspringt.

Ook de constante twijfel of je goed genoeg bent blijft rondzweven.

Tevens vraag je je af waarom je voor het harde werken en de nieuwe onzekerheid hebt gekozen?

Toch heb ik er voor gekozen. Waarom?

Voor mij begon het allemaal toen ik klein was en mijn moeder me vroeg wat ik later wilde worden.

Ik zei direct: ‘Ik word later etaleuse’!

Oké, deels vond ik dit als klein blond meisje natuurlijk heel chique klinken,

maar het leek me ook nog eens een briljante beroepskeuze.

En zo, zonder dat ik het op dat moment wist, was mijn passie voor marketing geboren.
Etaleren is één ding, maar marketing zorgt natuurlijk voor een veel breder draagvlak.

Voor de bekendheid én locatie van een merk. Daarnaast brengt marketing

(en daarbij de gekozen manier van etaleren) daadwerkelijk mensen in je winkel!

Of dit nou in clicks of in bricks is. Of beide. Hoe wordt de consument de streep over getrokken?

Is het dát specifieke product, díe scherpe aanbieding of een combinatie van sfeer, gevoel en emoties?
Achteraf gezien is etaleren niet zo makkelijk als dat het me toentertijd leek!

Er zijn zo ontzettend veel aspecten, die op het moment dat een etalage perfect in elkaar zit, niet opvallen!

Hetzelfde geldt voor een correct uitgevoerde marketingactie.

De ontvanger zal slechts de boodschap ontvangen en niet de vorm waarin dit is uitgevoerd.
In antwoord op mijn eerder gestelde vraag; waarom heb ik gekozen voor mijn eigen bedrijf?

Vrijheid, kracht, emotie, voldoening en het persoonlijke aspect zijn de termen die ik zou willen gebruiken om het te omschrijven.

Ken je kracht, ken je zwakte. Mezelf profileren of (een gepastere term) mezelf etaleren.

Dat is het mooiste wat er is!

Liefs, Judith

De Marketing Express